reklama

Prečo nepozeráme TA3, alebo čo je to 1,3?

Nemajú niečo spoločné 47,7 a 1,3? To prvé číslo je všetkým zrejme známe. To naozaj nechcem komentovať. Ale čo znamená to druhé?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Riadia podľa vás STV politici?
Riadia podľa vás STV politici? (zdroj: mediálne.sk)

Na internete sa človek dopátra množstva rôznych čísiel. Nejaké tie výsledky ako 2:2, či 3:0. Ale napríklad i to z posledného prieskumu preferencií politických strán. O ňom tieto riadky naozaj nebudú. Alebo, žeby?

Viac ma zaujalo to druhé spomenuté. Číslom 1,3 je ohodnotený denný podiel televízie TA3 u divákov starších ako 12 rokov v nedeľu 21. januára. Dávno som sa o tieto informácie nezaujímal, pretože som mal pocit, že ak prvá spravodajská televízia na Slovensku ešte stále vysiela, tak sa jej darí. Keď som v USA objavil čaro WIFI internetu a mohol som sa prostredníctvom televízie preniesť domov, skúsil som všetko ale nakoniec som skončil pri TA3. Sem tam živé vysielanie (ktoré, by možno nemuselo byť tak rýchlostne náročné), sem tam športová polhodinka zo záznamu. Teda pravdu sem tam aj 7sro.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes som náhodou zablúdil na Mediálne.sk a moja obľúbená televízia je kdesi v prepadlisku diváckeho záujmu. Najprv, tak ako vždy, keď sa mi niečo nepáči, som sa veľmi rozčúlil, že aký sme to národ a tak. Ale treba sa nad tým zamyslieť asi trošku viac. Možno je to len tým, že TA3 jednoducho nie je k dispozícií. Ľudia by si ju iste radi pozreli, ale nemôžu, lebo ju nemajú. Ale pravdu povediac, nepoznám veľa domácností, kde ju nemajú. Samozrejme, že také sú, ale káblové rozvody už sú skoro všade, tak mám pocit, že toto dôvod nebude. Vždy, keď sa vytešujem, akú máme skvelú televíziu (pravda, dalo by sa pridať), všetci moji spolurečníci len súhlasne pritakávali, ako je to super. Ale asi ju teda nepozerá nikto, či ako tomu číslu mám rozumieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo je to číslo nie relevantné? Spomenul som v úvode číslo 47,7. Výsledok tohto prieskumu napadol v televízií v priamom prenose pán bývalý predseda vlády, keď tomuto číslu nebol veľmi ochotný uveriť. Toto číslo bude zrejme, bez akéhokoľvek nadržiavania, nie veľmi reálne. Ale televízne pozeranie sa predsa meria na peoplemetroch, ktoré nepripúšťajú takéto extrémne odchýlky. Možno len peoplemetrová vzorka nie je vzorová. Kto sú vlastne títo ľudia? To, čo sa páči im musíme pozerať všetci. Majú celkom funkciu. Niekedy ma veru napadne, aké by to bolo, keby som ja mal doma tú čiernu skrinku. Celý deň by som pozeral futbal, hokej a TA3. To by bola paráda. Nijaké modelky alebo Mojsejovci (viem, nič nové teraz neprinášam, ani toto nikto oficiálne nepozerá)! Ale potom som zostal ako obarený. Mediálne.sk považujem za intelektuálnu stránku. Naozaj tam nechodí každý. Tiež som tam bol včera prvý krát. Ale veľmi sa mi páčila. Až som zhorel. Dva najčítanejšie články sú Mojsejovci nakyslo a Derniéra Mojsejovcov. Až potom akési Pod lampou.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj je môj predpoklad nesprávny ak by som aspoň od časti národa chcel, aby mali záujem o dianie okolo seba? Nútiť nikoho nebudem, ale bude mi ľúto, ak sa celý projekt zrúti pre nedostatok pozeračov, keď už nie divákov. Často sa stretávam s názorom, že veď tam je stále to isté dookola. Nový dizajn som si síce svojho času vysníval inak, ale rešpektujem ho. TA3 je podľa mňa dobrá obsahovo, i keď ako už som povedal, dalo by sa pridať. Každý kto chce si nájde to svoje. Občas je to trošku strnulé, Stále veľmi profesionálne a objektívne? Všetci voláme po objektivite a keď ju podľa mňa máme, tak ju nechceme?    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Dlho som uvažoval, ako tento blog nazvať. Skoro som podľahol tej čarovnej formulke, ktorá zdvojnásobuje návštevnosť na slovenskom internete. Ale odolal som a názov: „TA3 alebo Mojsejovci“, zostal len v pozícií pracovného.

Michal Trško

Michal Trško

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujíma ma všetko.Šport, politika a takmer všetko ostatné... Od roku 2010 pracujem pre redakciu denníka SME, od roku 2007 vo vydavateľstve Petit Press. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu